lördag 19 mars 2011

Lebua State Tower view


Hej!

Jag hade en fantastisk dag igår och idag. Var på Lebua state tower och hälsade på min kära pappa som var i Bangkok på jobb. Jag och syrran var och åt med honom och hans arbetskollega på en jätte god äkta t
hailändskt restaurang vid Chaopraya floden, Baan Klang Nam hette restaurangen. Notan slutade ganska högt, men helt klart värt det, särskilt om man ha en snäll pappa som bjöd ;-)

Idag var jag vid Hualampong stationen för att boka tågbiljett till Chiang Mai över songkran (thailändska nyåret). Det är ca 3 veckor kvar och det mesta var redan fullbokat! Ja, ja fick platser i alla fall. Sedan bokade jag även ett bungalow på Koh Lanta eftersom jag ska dit och göra en tenta... och hör nu... syrran kan följa med!! Wiiee!!! trodde jag skulle bli tvungen att åka dit själv (inget fel med det heller) me
n alltid roligare att vara två ibland!

Jag skrivit mycket på uppsatsen också, dessa dagar. Det bästa är förstås att börja tidigt på morgonen (om man inte är iväg och intervjuar) och sedan tar man lunch (ibland ganska lång lunch då det är varmt mitt på dagen...) för att sedan fortsätta skriva. Jag kan ju inte helt säga att jag gjort såhär alla dagar, men det hade ju varit optimalt ;-)

Var tvungen ikväll att hitta på nått då det är lördag kväll... Blev sugna på bio på MBK och d
et blev filmen "Just go with it". Helt hysteriskt stundtals! Även fast det är relativt som hemma i Sverige, blev man ändå påmind om att man är i Thailand då man ska stå upp innan filmen börjar för att visa hänsyn och respekt för den thailändska kungen, medan det spelades en "tår drypande" låt. Mysigt för oss, men säkert väl tjatigt i slutändan för dom som bor här kan jag tänka mig...

Nog om det, nu ska jag krypa till sängs, då imorgon blir en tidig morgon. Då vankas det chatuchak weekend- marknad!

Natti natti alla och ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar