torsdag 17 mars 2011

Skytrain and rain

Idag är det mulet och regnar lite och då. Lite kyligt, men ändå skönt att inte vara klibbig hela tiden. Har tagit skytrain idag över till Chitlom, där jag fick komma för att intervjua en. Det skulle vara runt 11-12 tiden och det bästa att ta sig fram i trafiken och undvika trafikstockning är just skytrain. Ett s.k. BTS-kort för 30 dagar kostar 375 Bath, vilket motsvarar ca 84 kr. På bilden ser ni mig "trängas" in med andra på tåget.

Personen som jag intervjuade idag har AIDS och drabbades av HIV när hon föddes. Hennes försämrade tillstånd tillät oss vara hemma hos henne för att göra intervjun. Då hon var mycket trött och orkeslös fick vi avbryta och ska fortsätta med intervjun imorgon, om hennes tillstånd tillåter vill säga...

Jag har valt att inte lägga upp bilder på de berörda även fast dom har gett sitt tillstånd för det. Detta för att visa respekt och hänsyn. Sedan har även de jag intervjuat fått mitt thailändska mobil nummer i fall dom skulle vilja "hoppa av" studien. Än så länge har ingen ringt om det...

Min syster är iväg just nu för att göra sin intervju några stationer ifrån Sukhumvit (hotellet) och jag sitter och skriver och läser artiklar. Just idag har jag varit i Bangkok i 2 veckor men det känns som man varit här jätte länge! Har hunnit med så himla mycket och sett så mycket. Även fast man "kan" lite om Thailand, så känner man sig helt borta varje gång man återvänder. Sedan förändras allt hela tiden och vissa "smultronställen" som fanns sist jag var här, finns inte längre. Fast det är inte svårt att hitta nya härliga ställen i denna enorma stad :-)

Nu får det bli ett "ryck" med skrivandet några timmar innan vi ska ut på middag med min pappa och hans arbetskollega (pappa är textilförsäljare och är stationerad i Thailand i 2 dagar). Ha en underbar dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar